Nieuwe werkwijze én partner: ‘Als klant houd je maatwerk’

Met een andere manier van werken én een nieuwe energiepartner blijft Klaver Energie ook in de toekomst maatwerk leveren voor klanten. Wim Daemen: “We houden vast aan onze waarden: transparant, duidelijk en met persoonlijke aandacht.”

2022 en 2023 waren drukke jaren voor Klaver Energie. Door de ontwikkelingen op de energiemarkt, ook door de eigen personele bezetting binnen het bedrijf. “We zijn trots op de goede en lange banden die we met onze klanten hebben”, zegt Wim. “We handelen in hun belang. Omdat we transparant zijn in wat we doen, is het goed om tekst en uitleg te geven bij een aantal keuzes die we afgelopen tijd hebben gemaakt en hebben moeten maken.”

Hezelaer Energy

Allereerst speelde oorlog in Oekraïne, waardoor prijzen de lucht invlogen. Wim: “We konden geen nieuwe vaste contracten afsluiten bij grote leveranciers. Daarom zijn we op zoek gegaan naar alternatieven. Want natuurlijk wilden we klanten zo goed mogelijk bedienen. Zo zijn we onder meer uitgekomen bij dagmarktcontracten van Nieuwe Stroom.” In die periode maakte Klaver ook kennis met Hezelaer Energy. Minder bekend dan de grote namen, maar al dertien jaar actief. Een bedrijf met dezelfde waarden als Klaver, zegt Wim. “Ze zijn transparant, to the point en denken met ons mee over oplossingen. Ongeacht de aansluiting of gewenste contractvorm konden we klanten bij hen  onderbrengen. Bij andere leveranciers lukte dat niet. Bovendien hebben ze ijzersterke producten tegen zeer scherpe tarieven. Logisch dus dat we steeds meer zaken met hen zijn gaan doen.”

Veel contractverlengingen

Tegelijkertijd speelden er veel andere veranderingen in de energiemarkt. “Netcongestie, terugleverbeperkingen, veranderende werkwijzen van leveranciers en factuurmethodes, aanpassingen in regelgeving, enzovoorts. Het zorgde voor heel veel extra werk.” En dat in een periode dat ook veel klanten voor een verlenging van hun contract stonden, zegt Wim. “Veel van onze klanten hadden tijdens de hoogste piek van de kredietcrisis een vast contract. Zij profiteerden nog van lage tarieven. Veel contracten liepen eind 2023 af. Voor de verlenging hebben we gewacht tot de markt enigszins stabiliseerde. Dat zorgde in één klap voor veel administratief werk. Gecombineerd met het wegvallen van Gerrit-Jan en vertrek van Joost konden we niet alle klanten persoonlijk bezoeken met een advies. Terwijl ze dat wel gewend waren.”

Maatwerk in contact

Inmiddels is de markt wat rustiger en heeft Klaver zich versterkt met Max Beijers, Blanche Banwarie en Janneke Bergs. Wim: “Nieuwe mensen met nieuwe energie en ideeën. We gaan nu beter in kaart brengen hoe klanten graag bediend willen worden. De ene wil een persoonlijk bezoek, de ander wil gewoon dat we het goed regelen. We stemmen onze manier van werken daarop af. Ook dat is maatwerk. Wat je wensen ook zijn, we zijn blij met het vertrouwen dat je in ons hebt. Je kunt ook in de toekomst op ons rekenen.”

Deel dit bericht

Meer nieuws

Schrijf je hier voor onze nieuwsbrief